دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور است که برای تولید برق سه فاز و یا تک فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور دیزل به عنوان مولد نیروی مکانیکی ، سوخت گازوئیلی را به نیروی دورانی تبدیل کرده و این نیروی دورانی توسط میلنگ به شافت ژنراتور منتقل می شود و ژنراتور نیز این نیروی مکانیکی را به برق سه فاز و یا تک فاز تبدیل می کند .

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور است که برای تولید برق سه فاز و یا تک فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور دیزل به عنوان مولد نیروی مکانیکی ، سوخت گازوئیلی را به نیروی دورانی تبدیل کرده و این نیروی دورانی توسط میلنگ به شافت ژنراتور منتقل می شود و ژنراتور نیز این نیروی مکانیکی را به برق سه فاز و یا تک فاز تبدیل می کند .

شرکت اسپادانا صنعت با بیش از دو دهه سابقه در زمینه فروش دیزل ژنراتور ، موتور برق و قطعات مربوط به دیزل ژنراتور از جمله:
برد کنترل دیپسی اورجینال انگلستان DEEPSEA ، برد کامپ، برد وودوارد آلمان، برد دیتاکام
رگولاتور ولتاژ AVR STAMFORD مدلهای -MX321 -SX460-SX440 MX341 و MECCALTE مدلهای SR7-UVR6 و LEROY SOMER مدلهای R438-R230-R250
باتری شارژر دیزل ژنراتور ساخت کشور DEEPSEA انگلستان، ENKO ترکیه و SMPS ساخت چین
گاورنر GAC، CUMMINS و WOODWARD
اکچویتور VOLVO، GAC و CUMMINS
همچنین نصب و راه اندازی، سرویس و نگهداری، عیب یابی و تعمیر دیزل ژنراتور در اصفهان فعالیت می نماید.

  • ۰
  • ۰

گاورنر دیزل ژنراتور

گاورنر و اکچویتور برای تنظیم سرعت موتور دیزل می باشد.

گاورنر در واقع با اتصال به اکچویتور و سنسور پیکاپ دور موتور، و به عبارتی فرکانس ژنراتور را تنظیم و روی فرکانس ۵۰ هرتز تنظیم و تثبیت می کند.

 

البته استفاده از گاورنر در دیزل ژنراتور موجب بهبود پایداری دیزل ژنراتور و افزایش راندمان و کاهش سوخت دیزل ژنراتور نیز میگردد.

گاورنرها به سه دسته تقسیم می شود:

1- گاورنر مکانیکی :

به صورت دستی سرعت را تنظیم می کنیم در این گاورنر مصرف سوخت بالا و با توان 30 ولت می باشد.

2- گاورنر الکترومکانیکی:

مکانیزم تنظیم سوخت با گاورنر ، مگنت پیکاپ و اکچویتور می باشد.

3- گاورنر الکترومکانیکی :

مکانیزم تنظیم سوخت با مگنت پیکاپ، ECU و سوزن انژکتور می باشد.

پیکاپ به ECU و ECU به سوزن انژکتور متصل می شود، که این سوزن انژکتور باعث باز و بسته شدن دریچه سوخت به سیلندر می شود.

فرکانس با باز و بسته شدن سوزن انژکتور رابطه عکس دارد.

یعنی هر چه فرکانس پایین باشد دریچه باز می شود و هر چه فرکانس بالا باشد دریچه بسته می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی